Etappe 1. Ferrol - Neda

9 mei 2016 - Narón, Spanje

Dachten we gister dat er nog 15 mannen zouden komen, was het een groep van 15 met mannen en vrouwen uit Portugal.
Het is een of andere kerkgroep met een wit boordje erbij, maar allemaal heel erg aardig.

Vanmorgen om 09:45 uur met de bus naar de haven van Ferrol en van daaruit naar het beginpunt van de camino.
Yessss. Nu gaat het echte werk van start en we hebben er super veel zin in.
Bij ons vertrek is het droog en dat is al een goed begin.

Aan het begin van de camino zijn we rond Ferrol gegaan en eindelijk was daar een paadje waar we het echte camino gevoel kregen.

Helaas hebben we het niet droog gehouden. Raar weer hier. Droog met tussendoor een regenbui van een paar minuten.
Dus...... jas aan, jas uit. Poncho om, poncho af. Betekent ook elke keer stoppen en die knapzak af om alles te pakken of op te bergen, pfffff.
Maar over algemeen zijn we droog overgekomen.

Om half 4 hebben we de herberg gevonden en kwamen we onze Portugese vrienden weer tegen. Wat is dat leuk zeg, als je elkaar weer ziet. De herkenning en de gesprekken met handen en voeten, want het is toch een andere taal als het Spaans.

Tot nog toe (we zijn al 2 hele dagen onderweg haha) hebben we het heel erg naar ons zin en zijn we alleen nog maar aardige en behulpzame mensen tegen gekomen.

1. Bernadette:
    9 mei 2016
    Geweldig leuk zet hem op dames tot morgen x
  2. Cathy Companje:
    9 mei 2016
    Top goede start op naar. Morgen voetjes late rusten
  3. Annet van Egmond:
    9 mei 2016
    Fijn dat jullie her zo naar je zin hebben. Nu lekker uitrusten en aan de rose. Slaap lekker straks.
  4. Lia monteban:
    9 mei 2016
    Hoi meiden, fijn dat jullie het leuk hebben. Alles goed gegaan? Het weer bij jullie is hetzelfde als bij ons. Met dat verschil, dat wij gewoon binnen kunnen blijven.Geen jas aan jas uit. Hoeveel morgen te gaan?
    Veel plezier en succes. Knuffel Lia
  5. Daniella Cornelissen:
    9 mei 2016
    Super!!! Jullie kunnen het. Leuk dat je elkaar weer tegen komt. Kunnen ze geen engels??
    Liefs. Ik hou van jullie. Xxx
  6. Els:
    9 mei 2016
    Heb vandaag vaak aan jullie gedacht, echt leuk dat jullie er voor gaan.Wat hebben jullie met eten gedaan (daar denk ik weer aan)? Zag er comfortabel uit op die bank, Lekker en drankje en dan naar je mandje. Fijne dag morgen. Els xx
  7. Erik:
    9 mei 2016
    Goed zo meisjes, jullie zijn goed bezig.
  8. Sanne:
    10 mei 2016
    zorg voor de voetjes, lekker insmeren. Xx
  9. Margriet Weterings:
    10 mei 2016
    Hoi Simone!
    Jullie komen nog bekeerd terug hihi. Zo te horen is het in ieder geval wel erg gezellig zo met elkaar en dat is super toch!! Kunnen die Portugezen geen Engels?? Zo niet, dan suc6 met de handen en voeten haha.
    Groetjes,
    Margriet