Etappe 2 Neda-Pontedeume.

10 mei 2016 - Pontedeume, Spanje

Na een goede nachtrust om 7 uur fris en fruitig aangekleed, de knapzak weer ingepakt en op weg naar de volgende herberg.
Het ziet ernaar uit dat we mooi weer krijgen, dus dat is mooi meegenomen.

Onderweg komen we een paar slapies en de kerkgroep tegen en dat is zo leuk. We zwaaien en groeten of je elkaar allang kent en zo lang niet gezien hebt. Dat geeft een goed gevoel. Je loopt alleen je camino, maar bent met zo velen.

We hebben een tocht door de bossen van 15 km.
Zo mooi om daar doorheen te lopen. Je zou het zelf moeten doen, want het is niet te beschrijven.

Ok, ik probeer het toch.
Overal waar je kijkt staan super hoge bomen op dunne stammen van een meter of 3, daar tussendoor loopt een pad waar wij overheen moeten. Sommige delen van dat pad zijn erg drassig, maar het is allemaal even indrukwekkend.
Dan kom je langs mooie en aftandse huizen die daar door elkaar staan. In deze buurt hebben veel huizen ook prachtige seringen als boom of klimplant.

En dat zeg ik als echt cultuurbarbaar. Haha

Een kilometer of 2 voor de herberg krijgen we toch nog een heftige bui van een paar minuten op onze kop.
Gelukkig vinden we daar een afdakje met stenen bankje en kunnen we even schuilen.
Meteen mijn voeten (lees; kleine teen) weer even ingetaped en kunnen we weer verder.

In de herberg even douchen, tukkie doen en wachten tot de vrouw van de herberg komt om in te schrijven en te stempelen.

Dan gaan we ons eens helemaal te buiten en gaan bij Bar Baron eten.
Eerst een wijntje ,(ja hoor, ik ga ook aan de rode wijn, want Rosado kennen ze hier niet en .... ik vind het nog lekker ook) en dan een overheerlijke hamburger met super gebakken friet en 3 bolletjes kastanje-rumijs, ook al zo lekker.
Het voelt alsof we een koningsmaal krijgen, zo lekker.

Morgen staat een tocht van 20 km op de planning.

1. Brenda Zaal:
    10 mei 2016
    Leuk hoor om jullie zo te volgen. Succes !
  2. Erik:
    10 mei 2016
    Fijn te horen dat het zo goed met jullie gaat. Geniet er maar van ! Tot gauw.
  3. Bernadette:
    10 mei 2016
    Hartstikke leuk om jullie te volgen succes morgen
  4. Dieny Verhoef:
    10 mei 2016
    Handig die rekjes om de bedden, je valt er niet uit en je kan de was drogen.Is over nagedacht.
  5. Annet van Egmond:
    10 mei 2016
    Slaap lekker en morgen fris weer op. En duimen dat het droog blijft.
  6. Daniella Cornelissen:
    10 mei 2016
    Fijn en leuk om te lezen dat het allemaal super goed gaat tot nu toe. Sucses met de 20 km, en zet hem op. Xxxxxxx hvj.
  7. Liesbeth:
    11 mei 2016
    Ik voel me een echte volger ! Succes dames !
  8. Lia monteban:
    11 mei 2016
    Hallo dames, ik ben een beetje laat met mijn reactie. Fijn dat jullie zo genieten. Ik denk als je zo geniet van alles om je heen, dat je vergeet dat je zo'n eind loopt. Ik kan het me helemaal voorstellen. Simone hoe gaat het met je voet . Is het uit te houden? Succes vandaag. Ik wacht op de verhalen over vandaag. Kus lia
  9. Margriet Weterings:
    11 mei 2016
    Erg stoer hoor Simone met een geblesseerde teen en dan toch even 20 kilometer afleggen!! Nu maar hopen dat de weergoden jullie goed gezind zijn. Ook heerlijk om je lekker even te buiten te laten gaan, lekkere hamburger gebakken friet en niet te vergeten een overheerlijk wijntje dan is het toch net of er een engeltje op je tong piest hihi . Veel liefs Margriet
  10. JACOB:
    11 mei 2016
    Tjeetje wat een ervaring! Lijkt me inderdaad effe back to base wanneer je zo alleen door de bebosde natuur loopt. De witte boordjes doen je goed Simone. Je raakt al aardig bekeerd. Rode wijn en kastanje-rum ijs, nou nou wat is de volgende stap? En wat het ijs betreft, gewoon ja zeggen en doorschuiven naar Gerda! Ga zo door dames! Besos