Etappe 4 Betanzos - Presedo

12 mei 2016 - Abegondo, Spanje

Vandaag gaan we voor een halve etappe en we zijn niet de enige. 7 personen van onze route denken er net zo over als wij. Lekker op tijd in de herberg van Presedo zijn en uitrusten voor de klim van morgen, want die schijnt wel wat heftig te zijn.
Maar eerst op pad. Gelukkig hoeven we niet veel te klimmen vandaag en bijna alleen maar dalen.

Na 8 km asfalt gaan weer door prachtige bossen met hoge bomen. Een van onze medepelgrims uit Madrid verteld ons dat die hoge bomen van 4 - 5 meter 20 jaar blijven staan en dan geveld worden. Daarvan wordt dan papier gemaakt. Ook laat ie ons de jonge planten zien. Toch wel leuk om te weten.
Ook groeien hier veel eucalyptusbomen, die ook gebruikt worden voor papier, medicijnen e.d.

Het lopen is redelijk zwaar, omdat de grond erg zompig is. We worden er niet schoner van.
De route wordt afgewisseld met een heel klein stukje asfalt, maar dan weer snel de drassige grond van het bospad op.

Na 17 km zijn we bij de herberg en zijn we weer droog overgekomen. Het is het nog lekker vroeg (13:30 uur). Even in het zonnetje en eindelijk een kop thee. Wat heb ik daarnaar verlangd al die dagen.
Na weer wat op krachten te zijn gekomen, eerst even wat kleding wassen en in het zonnetje te drogen gehangen.
Daarna een lekker tukkie.

400 meter van de herberg is een restaurant, ingericht als museum waar we wat gaan eten. Goed gevoedt met een wijntje erbij gaan we weer terug naar herberg.
Vroeg slapen en morgen weer fris en fruitig de berg op.

1. Erik:
    12 mei 2016
    Jullie doen het goed dames. Geniet van jullie avontuur !
  2. Annet van Egmond:
    12 mei 2016
    Ga zo door meiden ben trots op jullie .
  3. Cathy Companje:
    12 mei 2016
    Jullie gaan goed dames nu lekker slapen morgen weer nieuwe frisse dag
  4. Samantha:
    12 mei 2016
    Maar een word hier voor. TROTS
  5. Lia monteban:
    13 mei 2016
    Fijn dat het nog steeds goed gaat. Ook lekker, dat het vandaag ff een bijkomdagje was. Wasjes gedaan. Morgen weer fris en schoon op pad. Ik blijf het knap vinden. Succes morgen. Kus lia
  6. 13 mei 2016
    Lekker slapen en morgen een fijne dag.Veel loopplezier.
  7. JACOB:
    13 mei 2016
    Nou lekker relaxed dus. Vooral zo doorgaan dan!
  8. Margriet Weterings:
    13 mei 2016
    Hallo dappere dodo's het is het avontuurtje wel zeg!! Super cool wat jullie daar presteren. Jullie worden zo ook nog echte cultuurbarbaren haha. Na zo'n lekker rustig dagje en goed uitgerust kunnen jullie er weer lekker tegenaan. Veel succes met jullie volgende klimetappe en heel veel lieve groetjes van Margriet.