Etappe 7 Sigüeiro - Santiago de Compostela

15 mei 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanmorgen om 6 uur opgestaan, na een gezellig "verjaardagsfeestje" en om 7 uur van start met meteen een aardig klimmetje. Oefff, dat viel niet mee zo op je nuchtere maag.

Na 19 km stevig doorlopen waren we dan toch op het plein van Santiago de Compostela.

Dan gaat er toch van alles door je heen en natuurlijk komen er een paar tranen.
We hebben het tenslotte toch gered na zo'n 120 km. en zonder blaren.
Soms was het zwaar en soms vlogen de kilometers voorbij.
Maar na elke nachtrust gingen we weer fris en fruitig op pad en waren de zware momenten van de vorige dag weer vergeten.

Bij de kerk stond een rij van Santiago tot aan Timboektoe om de pelgrimsmis mee te maken, helaas konden we er niet meer bij en zijn wij onze Compostela (oorkonde) gaan halen.

Het afhalen van onze Compostela voelde als het behalen van een diploma.
We waren helemaal blij en liepen te stralen.
Zo speciaal.

Daarna nog even met onze medepelgrims, waar we bijna de hele week mee optrokken na het lopen, een paar foto's gemaakt.

Tijdens onze tocht kwamen we in de herberg ook een Duits stel tegen die vorig jaar getrouwd zijn voor de burgerlijke stand en nu in Santiago voor de kerk willen trouwen.
Zij hebben afgesproken met een paar vrienden, die een andere route lopen, om getuigen te zijn, maar dat is nog niet zeker vanwege voetproblemen.
Als die getuigen er niet zijn is ons gevraagd om dan getuigen te zijn bij hun trouwen.
Heel bijzonder om dat dan te doen.
Stiekem hopen we natuurlijk dat ze er niet zijn.

Misschien krijgt ons blog dan nog een klein staartje.

Klein nootje van Gerda.
Gerda heeft deze week heerlijk met mij gewandeld en we hebben het leuk afgesloten met een glas wijn.

Klein nootje van mijzelf.
Ik heb genoten van elke stap en de mooie omgeving.
Het was heel bijzonder om deze route te lopen.

Verder willen wij iedereen bedanken voor het aanhoren van onze voorbereidingen het afgelopen jaar (waarvan sommige natuurlijk horendol werden en ons gewoon lieten kletsen) en iedereen die ons gevolgd heeft op facebook en onze blog.
Vooral ook iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes.
Wij gaan de volgende route vast uitzoeken.

1. Dieny verhoef:
    15 mei 2016
    Apen trots op jullieen tot morgrn goefe reis.xxx
  2. Regina Plasmans:
    16 mei 2016
    Goed gedaan, meiden! Ik heb genoten van de verhalen en de foto's. Jullie hebben het 'm toch maar geflikt! Chapeau!
  3. 16 mei 2016
    Heel mooi van jullie,daar kunnen jullie trots op zijn.CHAPEAU.
  4. Bernadette:
    16 mei 2016
    Toppers zijn jullie zo leuk om jullie te volgen dikke knuffel xxx
  5. Erik:
    16 mei 2016
    Fantastisch gedaan meiden, ik neem mijn hoed diep voor jullie af ! Jullie hebben mijn eeuwige bewondering.
  6. Gradus de kruik:
    16 mei 2016
    We zijn trots op jullie wat een bikkels wij doen het in denk ik nooit super hoor goeden terug reis en tot gauw. Gr . Van ons
  7. Cathy Companje:
    16 mei 2016
    Top dames van afstand jullie gevolgd dat hebben jullie maar mooi geflikt
  8. Maria:
    16 mei 2016
    Jullie zijn goed bezig dames. Ga zo door.
  9. Margriet Weterings:
    16 mei 2016
    Top gedaan lady's, die ervaring neemt niemand van jullie af. Dat wordt afkicken na zo'n avontuur haha. En hoe leuk zou het zijn als jullie getuigen mogen zijn bij dat Duitse stel. We horen het wel. Veel liefs en een fijne thuiskomst van Margriet en ook van Ron.
  10. JACOB:
    16 mei 2016
    Nou dames, jullie mogen héééél trots zijn op jullie zelf. Jullie hebben toch maar effe geflikt. Nogmaals complimenten en nu lekker bijkomen van een "emotionele" week. We spreken elkaar snel. Besos