Etappe 13. Faramello - Santiago

10 juni 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Na een rustige avond in de herberg van Faramello hebben we ook een goede nacht gemaakt en waren we om 06.40 klaar voor onze laatste 12 km naar Santiago.

12 kilometer????
Uiteindelijk werden het er dus een kleine 17 voor we op het plein bij de Cathedraal waren.

Onze aanlooproute dit jaar was een mooie route door nog een stuk bos en door de stad met best nog behoorlijk geniepige klimmetjes tussendoor.
Gelukkig lopen niet door saai industriegebied zoals vorig jaar.

Na een kleine 17 km staan we "eindelijk" op het plein bij de Cathedraal in Santiago de Compostella.
En ja hoor, natuurlijk zijn daar de waterlanders weer. Ik geloof dat niemand het droog houdt als ie daar aankomt. Ineens staat daar ook ons Franse pelgrimmetje "Marie Claire", die eigenlijk Marysse heet, maar vanaf dag 1 door ons steevast Marie Claire genoemd wordt. En even later een Portugese die we 2 dagen in Oporto gezien hebben. Zo leuk om iedereen weer te zien. Nadat we onze compostella hebben gehaald gaan we wat eten met een wijntje en dan zijn we alweer gesloopt van het vroege opstaan, 17 km in de benen en de rest wat we al geslenterd hebben. Ook in deze herberg zal het niet rustig zijn, maar we kunnen lekker blijven liggen en morgen naar de pelgrimsmis in de Cathedraal. Ondanks dat dit een camino met hindernissen was en dat we het best wel zwaar vonden, zijn we blij dat we het weer gelopen hebben en Santiago weer gehaald hebben. We weten wel dat we het thuis erg gezellig hebben met onze mannen en dus geen 2 weken meer van huis willen. Toch ook een goed teken denken wij zo. Volgend jaar maar weer een weekje.

1. Maria:
    10 juni 2017
    Proficiat dames goed gedaan
  2. Cathy Companje:
    11 juni 2017
    Meiden doe het jullie niet na ik vind de dam tot dam van 20 kilometer genoeg ga goed uitrusten voor je het weet simone sta ik er weer tot gauw en thuis genieten van jullie dierbare die jullie 2 weken hebben moeten missen
  3. Gradus de kruik:
    11 juni 2017