Etappe 11. Caldas de Reis - Padron

8 juni 2017 - Padrón, Spanje

Voor het eerst hebben we een slechte herberg getroffen vannacht.
Oud, vies en super gehorig.
Zo jammer.
Toch hebben we goed geslapen en staan we redelijk fruitig weer naast het bed.

Na een kleine smokkelroute starten we in O Pino aan onze etappe.
Deze brengt ons nog door een mooi stuk bos , maar na een km of 6 lopen we over en door beton.
We zijn in een voorstad van Padron en daar rookt de fabriek al behoorlijk.

Het is gedaan met de mooie natuurpaden en komen we langzaam weer in de bewoonde wereld terecht.
Dat is toch wel weer een beetje cultuurshock na 2 weken landelijk lopen.
Ondanks dat de Camino Portugues veel over asfalt en bospaden gaat, is het overal erg landelijk.

We lopen met een opgeruimd hoofd weer de wijde wereld in en na 12 km zijn we in Padron bij de herberg.
Beetje vroeg, maar dat is ook wel eens lekker.

Het uitzicht is weer mooi en zijn fit genoeg om ook eens om ons heen te kijken.
Dat is ook wel wat waard.
Zelfs de bedden zijn luxe.
Eindelijk gaan we niet gebukt in een stapelbed, waar je tig keer je hoofd stoot aan allerlei scherpe uitstekels.
Dit zijn stapelbedden van degelijk hout (lijkt Ikea wel) en we hebben zoveel ruimte tussen het bovenbed dat je gewoon rechtop kunt zitten en dan nog wat ruimte overhebt.
Wat een luxe!

Nog 2 dagen en dan zijn we in Santiago.