Etappe 9. Redondela - Pontevedra

6 juni 2017 - Pontevedra, Spanje

Voor de 1ste keer hebben we regen en dat gaat de hele nacht gestaag door.
Gelukkig waren we al binnen en waren de boodschappen ook gehaald, dus hoefden we er niet meer uit.
Ook vannacht heerlijk geslapen, hoewel het met die regen erg benauwd werd op de zaal.

's Morgens starten we met een lange broek en t-shirt, maar al heel gauw wordt dat shirt vervangen door een hemd.
Het is niet koud (al zag dat er wel zo uit) en algauw krijg ik toch wel last van de vochtige warmte.
Ik zweet me helemaal ongans en ik ben nog niet eens onderweg.
Wat een verschrikking, het loopt met stralen langs me heen en ik kan het niet stoppen
Ergens wel weer een mazzeltje dat het alleen van mijn kop gutst en dat het puur schoon water is.
Het luie zweet is er nu wel uit.
Ik krijg er een mooi schoon huidje van voor weinig.

De tocht vandaag gaat weer door een prachtig bosrijk gebied. Je voelt het vocht en de warmte, maar het is zo mooi met al die uitzichten.

Vanaf kilometer 10 gaan we in 2 km naar een hoogte van 160m.
Dat is misschien niet zo veel, maar met een rugzak van bijna 10 kilo en een benauwde warmte (want inmiddels knalt de zon er ook weer lustig op los) is het best wel zwaar.

Gewoon heel rustig lopen, vaak stoppen en lekker om je heen kijken.
Zo zie je ook eens wat.

En dan ineens vanuit het niets duiken ook hier leuke verrassingen op. Een barretje bij iemand thuis, een stalletje met wat drinken en een paar hebbedingetjes of zomaar een handwerkertje die leuke leren sleutelhangers en armbandjes maakt.
Die laatste is zo gezellig dat we besluiten
V7om een goede pelgrimsdaad te doen en ieder een schoentje bij hem te kopen.

Na ruim 20 km vinden we onze herberg en zijn blij dat we er weer zijn.
Die laatste 2 km heeft ons wéér genekt.

Nog 4 dagen lopen en dan komen we in Santiago.
We zijn er bijna.

1. Annet van Egmond:
    6 juni 2017
    Het gaat geweldig meiden. Ook al is het warm jullie laten je niet kisten . Succes morgen.
  2. Erik:
    6 juni 2017
    Nog even volhouden dames, het gaat jullie weer lukken. En geniet van alles wat je tegen komt.
  3. Bernadette:
    6 juni 2017
    Geweldig dames respect waar jullie doen
    Op naar de volgende dag xxx
  4. Els:
    6 juni 2017
    Lijkt me een geweldige belevenis. Kijk uit naar jullie volgende verslagxx
  5. Gradus de kruik:
    7 juni 2017
    Ik neem weer me petje af voor jullie.Al is het warm, jullie genieten.Sterkte