Het begint bij de plannen.

15 januari 2016 - San Fulgencio, Spanje

Waarom loop je de Camino de Santiago?

Iedereen loopt hem om verschillende redenen, en ik????

Ik heb geen idee waarom ik de camino ga lopen.

08 juni 2015 kreeg ik het ineens in mijn hoofd om te gaan wandelen.
Gewoon met de hond, maar dan een behoorlijk stuk en op tempo, dus niet zomaar een beetje slenteren, waar je trouwens heel moe van wordt.

Na een paar dagen vond ik het eigenlijk best wel lekker om te lopen en zo ben ik steeds meer kilometers gaan lopen.
Muziek in de oren, lekker in mijn uppie met de hond en lopen maar.

Na een maand of 2 kreeg ik het idee om de camino de Santiago te lopen, maar wilde natuurlijk niet alleen gaan.
Helaas is samen met Peter gaan geen optie vanwege een halve voet en kapotte knie, maar ja, wie wil er dan met me mee.

Inmiddels al een kilo of wat afgevallen door het lopen, komt Annet van Egmond
terug in Spanje en vertel haar dat ik aan de wandel ben en dat ik de camino wil
lopen.

"Ik doe mee" zegt ze meteen.

Dus 22 augustus 2015 loopt ze driftig met me mee en maken we plannen voor de camino en prikken meteen een datum; 09 mei 2016.

Intussen ben ik driftig het internet aan het doorspitten over Santiago en vraag het een en ander aan Sanne Wolf, die hem al meerdere keren gelopen heeft.

Doordat we het erover hebben willen Gerda Bolderdijk en Daniëlle Cornelissen ook met ons mee en vinden we het groepje wel compleet met zijn 4en.

Ik heb dus nog steeds geen echte reden om de camino te lopen, maar heb er wel onwijs veel zin in.

Ook Daniëlle spit meteen het internet door en wil zo snel mogelijk de Credencial (stempelkaart) halen, ook al duurt het nog 9 maanden voor we gaan.

credencial1

Zo werkt enthousiasme bij ons.

Het plan is geboren, de club compleet, nu kunnen we aan de slag.

Voor mij begint de reis van Ferrol naar Santiago de Compostela al hier, bij de plannen.