Abrucena Dag 1

1 oktober 2020 - Abrucena, Spanje

Eigenlijk zouden we ( Gerda en ik) dit jaar  eindelijk weer naar Santiago lopen na 2 jaar en een knieoperatie verder, via de camino Frances. We zouden er een loopmaatje ( Cathy) bijhebben en alles was geregeld en aangeschaft of aangevuld.

Ware het niet dat het Covidbeest onze plannen in duigen liet vallen.😰 Onze vlucht werd gecancelled en al 1 herberg dicht, die we geboekt hadden.

Plan B was snel geboren, we zouden een weekje naar een casa rural gaan en daar routes in de bergen lopen. Zo kwamen we ook snel over onze dip van teleurstelling heen en konden we weer wat verder vooruit kijken.

Moeder vond het leuk om mee te gaan en voor ons ook een goed idee om een kok mee te hebben😉

Hoe dichter het naar 30 september kwam, hoe onzekerder het voor Cathy werd om richting Spanje te vliegen. Nederland werd niet blij als je naar Spanje zou reizen en zette ons warme land op oranje. Niet reizen was het advies en als je toch het virus zou oplopen werkt de verzekering niet mee. 😱

En dat, terwijl onze costa over het algemeen heel veilig is, met relatief weinig besmettingen. Houd je gewoon aan onze regels van masker, handen desinfecteren en afstand houden, dan kom je er het beste vanaf.

Helaas, ook dat werd voor Cathy verknald. 😭

Het huis was inmiddels geboekt en nu zijn wij met moeder en lover in Abrucena en gaan we met Cathy weer andere leuke routes lopen als ze weer hier is.

Dus....

Vanmorgen om 12 uur vertrokken voor een rit van 3 uur naar Abrucena met 2 auto's volgeladen. Want tja, dan gaan we maar wat luxer en laten de grote rugzak thuis en hebben de koffer ingepakt.😉

We hebben een supermooi en groot huis voor z'n 4en en gaan lekker mooie routes lopen, naar minihollywood en we maken het ons gezellig met wijn, bier en plezier. 🍷🍺🥳

We laten ons niet covitten‼️ ( zou Cathy zeggen)

Hier dus elke dag weer een verslag van onze reis in Abrucena, Almeria. Morgen beginnen we met een lekker ontbijtje en dan een mooie route.

We gaan ervoor💪