Camino Frances 05 mei - 16 mei 2022

29 april 2022 - La Marina, Spanje

Na 5 jaar gaan we dan eindelijk weer naar Santiago de Compostela.
In die 5 jaar is er veel gebeurd, ik heb een "nieuwe" knie, waar ik superblij mee ben en toen we dan in 2020 wilden gaan lopen naar Santiago, kwam het Covidbeest om de hoek kijken.

Nu zitten we inmiddels in 2022 en zijn zo goed als alle restricties opgeheven en kunnen we op weg gaan.

Hoe blij kan een mens worden. :)

We gaan dezelfde camino lopen als gepland in 2020, met een kleine wijziging in de samenstelling.
Gerda, mijn maatje vanaf de 1ste camino (Ingles) en daarna nog de Portugues, gaat niet mee.
Ze trekt het niet meer :'(
Heel jammer, maar we zullen zeker aan haar denken.

Nu gaat er een ander dinnetje mee, Cathy.

20220304_113017

Cathy zou in 2020 ook al meegaan en is nog niet afgehaakt. :D
Sterker nog, na al die jaren van wachten hebben we er nu dubbel zoveel zin in.

Dit jaar wordt het een beetje luxere pelgrimstocht, want we zetten een taxi in voor vervoer van een rugzak.
Cathy kan om serieuze rugproblemen écht geen knapzak van 8 - 10 kilo op haar rug meesjouwen een week lang, dus daar wordt een taxi ingezet die de tas van herberg naar herberg brengt en Cathy met een kleinere zak kan lopen.

Ik heb er lang over gedaan en iedereen aangehoord of ik nou wel of niet die tax zou gaan inzetten, maar ......
Pffff, de een zegt; "Doen, hoef je niet die 10 kilo op je rug te nemen, ik wist het wel hoor", de ander zegt; "Waarom zou je het niet doen?"

Tja, waarom niet?
Simpel eigenlijk, omdat ik het erbij vind horen.
Lekker een beetje klagen over die knapzak die zo zwaar voelt, wéér op je schouders tillen.
Gewoon je hele hebben en houden op je schouders dragen en beseffen dat je eigenlijk niet meer nodig hebt als dit.

Todat een tante van mij zei, "Wat wil je zelf?"
Toen dacht ik; Ja ik doe het gewoon!
Weet je, als ik het écht zat ben om als enige met de knapzak te sjouwen, kan ik hem altijd nog in een taxi zetten.

Dus ga ik met knapzak op mijn schouders als Hannibal over de bergen richting Santiago. :D

Die beslissing genomen te hebben is de rest een makkie. haha.
Hoe gaat de reis in zijn werk?

05 mei vliegen we naar Santiago, waar we overnachten.
06 mei gaan we met de bus of taxi naar Pedrafita do Cebreiro, van daaruit lopen we ongeveer 5 km naar O Cebreiro en overnachten we daar.
07 mei gaan we écht van start en lopen we onze eerste 21 km naar Triacastela.
08 mei Etappe 2 Triacastela - Sarria 18 km
09 mei Etappe 3 Sarria - Portomarin 23 km
10 mei Etapa 4  Portomarin - Palas de Rei 25 km
11 mei Etapa 5 Palas de Rei - Melide 15 km
12 mei Etapa 6 Melide - Arzua 14 km
13 mei Etapa 7 Arzua - O Pedrouzo 20 km
14 mei Etapa 8 O Pedrouzo - Santiago 20 km

En dan hebben we 15 mei de pelgrimsmis en hopen we dat de buta fumeiro zwaait.
16 mei weer in het vliegtuig richting Alicante en terug naar het heden, waar we dan weer even moeten acclamatiseren.

Wat hebben we hiernaar uitgekeken en eindelijk is het dan zover.
Ondanks dat dit mijn 3 camino is en er 5 jaar tussenzit, voelt het alsof dit ook voor mij de 1ste keer is. ;)

Lieve mensen,

wij gaan jullie op de hoogte houden via dit blog dat op fb gezet wordt, maar wil je zeker zijn dat je het krijgt, laat dan je email adres achter vóór woensdag 6 mei, dan kan ik het nog toevoegen en krijg je het via de email.

En wat wij natuurlijk heel leuk vinden zijn de reacties die onder de verhalen gezet worden.
Later wordt dit allemaal als boek samengesteld en hebben we een mooi aandenken met verhalen en reacties.

Tot later <3

1. Wilma Companje-Möllers:
    29 april 2022
    Ik wil jullie heel graag volgen en wens jullie veel succes!