05 mei 2022 Alicante - Santiago

5 mei 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

En dan is het eindelijk 5 mei en gaan we richting Santiago.

20220504_161342

Om 11 uur brengt Gerda ons naar de luchthaven en dan kan het avontuur beginnen. Ook voor mij voelt het als de 1ste keer🤣

Ingechecked hadden we al, dus we konden meteen doorlopen. Dat ging super.

Bij rij 10 moesten we alles op de band leggen voor de scan. Ook geen probleem..... dachten we🤣

20220505_111303

We hadden onze loopstokken veilig aan onze tas gehangen, maar dat was niet goed😱 én Cathy had iets in haar tas wat ook niet mocht.

Cathy had een klein besteksetje opgevouwen in haar tas en die mocht écht niet mee.

Dat ik dat setje ook heb, heeft niemand schijnbaar gezien🤣

De truc voor de stokken was, werd ons verteld, om met de stokken uitgetrokken te gaan lopen, zodat het lijkt alsof we die nodig hebben om te lopen.

Goed idee, maar voor nu kon dat niet meer, nu moesten we die stokken apart inchecken. Kosten 36 euro‼️😰

We zijn pelgrims zonder geld‼️

Nou écht niet dus hé.

We nemen de gok en gaan terug met onze stokken als "hulpmiddel" om te lopen. Kan best met een ijzeren knie en een vastgezette rug.

Zonder problemen weer door de douane en dan naar rij 10, we nemen 9🤣

Tassen door de scan, verteld dat de stokken hulpmiddelen zijn voor ons en.... geen probleem🥳

Totdat Cathy haar besteksetje weer gevonden wordt🤣🤣 Pleur dan maar weg dat ding, we gaan niet weer moeilijk lopen doen.

En bij mij? Niets gezien en alles erdoor🤣🤣

Begint al lekker🤣

Op de luchthaven sta ik ook wel even mijn ogen uit te kijken wat daar in 5 jaar veranderd is en vooral de prijzen‼️😱

Blij dat ik daar niet werk en een bocadillo jamon (1/2 stokbroodje ham) moet verkopen voor 13 euro‼️😱‼️

Dacht eerst dat ik het niet zo goed zag, maar aan mijn ogen lag het écht niet.🤦‍♀️

En dan is onze vlieger er en kunnen we écht aan ons avontuur beginnen, of misschien beter; verder gaan😉

20220505_13345920220505_133838

Veilig geland en toen met de scheurbus en zijn gierende banden naar de herberg Mundoalbergue in Santiago.

Was wel even zoeken met mijn beste oriëntatievermogen, maar ook die hadden we gevonden.

Lekker door de straatjes gelopen en het grote plein vermeden😉, want die komt pas als we terugkomen en de poort onderdoor gaan.

20220505_182711

Lekker biertje hebben we wel verdiend

20220505_190157

En een heerlijk broodje kebap met friet.

Nu nog even lekker onderuit en een beetje lezen en morgen richting O Cebreiro. We zijn bijna bij ons startpunt.

Vandaag 24°C en heerlijke zon, laten we hopen dat dat zo blijft.

Tot morgen🙋‍♀️🙋‍♀️

1. Laura:
    5 mei 2022
    Dat word met je handen eten Cathy!

Fijn dat het zonnetje schijnt ☀️. Succes met jullie avontuur, en vooral: veel plezier
  2. Isabelle Woltheus:
    5 mei 2022
    Eerste hindernissen overwonnen hahahaha succes dames!
  3. Ikke:
    slaap ze.......
  4. Wilma Companje-Möllers:
    Het begin is er! 😁
  5. Conchita de Waal:
    6 mei 2022
    Wat een begin, nu ontspannen en genieten
  6. Josi:
    6 mei 2022
    Succes meiden kijk al uit naar jou verhaal van vandaag
  7. Gerda bolderdijk:
    Pff t zal wel gladjes verlopen de 1e dag .🧐
  8. Lucia Maria Ros:
    6 mei 2022
    Goed begin is halve werk veel plezier meiden