06 mei 2022 Santiago - O Cebreiro

6 mei 2022 - O Cebreiro, Spanje

Na een heerlijke nachtrust, voor Cathy wat minder vanwege mijn gesnurk 🤣, gaan we op weg naar de bus.

20220506_082536

Die is makkelijk te vinden en dan begint het wachten op de bus.

20220506_101252

Eenmaal in de bus hebben we een rit van ruim 3 uur voor de boeg.😱 Maar niet getreurd, het is een prachtige omgeving, je kan nog even heerlijk je ogen dichtdoen en...... iedereen heeft een eigen schermpje met films voor het uitzoeken. Oordopjes van meneer Alsa, busbedrijf, erbij en lekker onderweg.

20220506_115735Is dat luxe of niet

In Pedrafita do Cebreiro moeten wij eruit en gaan we 5 km lopen.

Na 3 kwartier heb ik al een blaar gelopen, dus eerst tapen. Ik weet het; nooit met nieuwe schoenen op pad gaan, maar deze keer was écht overmacht.😰

20220506_152202

De weg naar O Cebreiro, die 5 km, was om in te lopen wel een dingetje.😱😱 Behoorlijk steile klim, totdat er een knul stopt die ons ziet zwoegen met die zware tassen en vraagt of hij ons naar boven zal brengen.

Jaaaaa, graag‼️ Wij dachten dat we er met een half uurtje wel zouden zijn, maar in die 4 minuten auto ontdekten we dat het nog steiler werd.😱🤣

Wat waren we blij met onze aangeboden pelgrimstaxi voor ons nada dinero.🥰

Geweldig dorpje daar met een echte kerk wsar om 19 uur de pelgrimsmis was.😇

20220506_185443

Wat is dat indrukwekkend. Zóóóó leuk‼️ Lekker ding ook🤣🤣 gewoon zonde als zulke "daar wil ik wel een beschuitje mee eten-mensen pastoor/priester worden. 🤣🤣

Eerst zocht ie mensen van allerlei talen om iets voor te lezen, dan aan het eind moest iedereen, ja écht, IEDEREEN om het altaar komen staan en werd er nog iets gelezen in allerlei talen door allerlei talen. Heel bijzonder. Wij waren de enige Holandesas en mochten het Hollandse deel doen. Zo leuk, zo interactief.

Na dat alles kregen we allemaal een steentje met de gele caminopijl.

20220506_195442

Wat ik zeg heel indrukwekkend en een supermooi begin van onze tocht morgen naar Triacastela. 21 km met de zegen van God😉

20220506_195059mooie tekst

20220506_195048én op You Tube🤣

Mensen wij zijn er klaar mee en gaan te bed.

Tot morgen💋🙋‍♀️

1. Ikke:
    6 mei 2022
    Het echte werk gaat beginnen......loop ze
  2. Nicole:
    6 mei 2022
    21 km....😱. Succes morgen😅
  3. Ikke:
    7 mei 2022
    Een morgen die goed is, loop ze
  4. Jacques van der Linden:
    7 mei 2022
    Knap van jullie, ik doe het je in ieder geval niet na. Stuk met de hond lopen prima maar daar blijft het bij. Veel plezier en succes
  5. Eugenie De kaste:
    7 mei 2022
    As je overal een steen krijgt word je knapzak wel lekker zwaar🤣