10.04.2024 We zijn weer onderweg

10 april 2024 - Setenil de las Bodegas, Spanje

IMG-20240410-WA0003 09:15 Mooie vertrektijd.

We zijn fris en fruitig en hebben er zin in en gaan richting Málaga.

Onze eerste slaapplaats is Setenil de las Bodega, bekend om zijn overhangende rots en woningen in de rots. (Ik kan je nu al vertellen dat het behoorlijk koud is in deze huizen🤦‍♀️)

Maar goed, laten we eerst even ruim 5 en een half uur rijden naar onze 1ste bestemming.

We hebben mooi weer onderweg en al kleppend, alsof we elkaar een jaar niet gezien hebben🤣, rijden we in een lekker tempo van ons droge deel van het land naar de groenere kant.

Ook na 23 jaar wonen in Spanje blijft het weidse, verschillende, bergachtige land een pracht.

Na 2 uur rijden wordt het tijd voor een plaspauze, wat op zich niet zo spectacular is natuurlijk, ware het niet dat we bij een tankstation stoppen en ze daar ook tickets voor de boot naar Marokko verkochten.

Ook niet spectacular, maar als je dan in gesprek komt met de tante achter de kassa en vraagt wat zo'n ticket kost en hoort dat ze daar €300 ! P.P voor betalen, sla je toch wel een beetje stijl achterover. En dat is dan nog in het laagseizoen! De zomer kan wel 500 kosten🤦‍♀️

En dan zijn het nog niet eens luxe overtochten!

Die ticket doen we toch maar niet en rijden weer verder. Stukje goedkoper🤣

We hebben een heerlijk warm zonnetje en super helder zicht.

Totdat.....

Je ineens een berg tegenkomt met sneeuw. Jaja echte sneeuw.

IMG-20240410-WA0007

Zo'n mooi contrast met die groene bomen en de zon.

Was toch wel janmer dat het zo veel verder was als het leek. Gelukkig voor Cathy🤣

20240410_132715

Na 4 uur rijden wordt het tijd voor een tussenstop en een lekker gebakje.

Blaas geleegd en maag gevuld gaan we weer onderweg voor het laatste stuk.

Cathy neemt het roer over en kan zo haar Spaans oefenen met mijn Spaanse navigator🤣 en ik zit heerlijk van de buitenwereld te genieten en bekijk het ook even een paar minuten aan de binnenkant van mijn ogen😴

Niet zo lang hoor, want als de tia van google weer gaat praten, ben ik ook weer wakker.

20240410_164715

Na even zoeken hebben we in de smalle straatjes van Setenil ons huis voor vandaag gevonden.

Alle huizen in deze buurt zijn in de berg uitgehouwen en ziet er echt leuk uit.

We komen uit de warmte en dan is zo'n huis lekker koel.

Het hele huis is voor ons, dus dat is lekker. We zetten de koffers neer en gaan weer weg.

20240410_165644Hier kwam ik voor, de straatjes met overhangende rots.

Zo bijzonder en alle winkeltjes, barretjes etc in de rots gehouwen.

20240410_171413 Bijzonder en superdruk

20240410_171502 En dan hebben we niet allern voetgangers en buitetafeltjes in zo'n straatje onder de rots.

Nee hoor!

Er rijdt ook gewoon serieus verkeer in de vorm van auto's en bestelbusjes en niet het kleinste soort🤦‍♀️

20240410_173853Straatje keren lukt niet in 3x🤣

20240410_174647en zelfs filevorming🤣🤦‍♀️

20240410_172414Even een biertje met een broodje alioli, gaan we om 19 uur op zoek naar wat eten.

20240410_180158Wel even betalen! 2 biertjes in een glas waar er 2 inpassen, terwijl we 1 biertje pp vragen🤦‍♀️

Ups, het is wel érg stil op straat🤔 Winkeltjes zijn weer open, maar nu zijn de restaurantjes en zelfs de barretjes dicht😱

Huh!?

Rond 20:30 gaat alles weer open en kunnen we eten. Nouuuuu dat duurt nog even en na zo'n reisdag hebben we wel trek.

Dus... we gaan lekker in huis zitten, beetje hangen, bloggen en tv kijken met een blikje Fanta 0.🤣

Gezellig.......

Als je niet al je kleren moet aantrekken die je meehebt om een beetje warm te blijven🤦‍♀️🤣🤣

Hopen dat onze neus er nog opzit morgen en dan naar de 1ste looproute van onze reis.

De Caminito del Rey.

Maar daarover morgen meer.🙋‍♀️

1. Laura:
    Veel plezier!!
  2. Gerdy Mostert:
    10 april 2024
    Leuk om Setenel weer te zien, hopelijk slapen jullie lekker in de kou... welterusten voor straks...
  3. Conny:
    10 april 2024
    Wat is het een leuk plaatsje. Sentenil. Wij waren daar ook .
  4. Michiel:
    10 april 2024
    Cool verhaal en het leest weer heerlijk weg. Veel wandelplezier

Jouw reactie