11.04.2024 Caminito del Rey

11 april 2024 - Ronda, Spanje

IMG-20240411-WA0029Na een goede nachtrust gaan we nu toch echt onderweg naar de caminito del Rey.

Maar niet voordat we zelf ook onder die rots gereden hebben. Bijzonder eigenlijk wel.

20240411_103709We beginnen met mooi weer en een lange broek met lange mouwen tshirt en rijden een mooie route naar het beginpunt.

Alleen de ritten met auto zijn al prachtig in deze mooie omgeving.

2024-04-11_11-22-41Bij het beginpunt aangekomen beginnen we al met uitkleden. Pijpen van de broek af, thirt 1 en 2 uit en in hemd verder. Scheelt weer stoppen naar elke 200 meter🤣

Wij nemen de langere route om naar de caminito te komen.

20240411_112444en lopen door een mooi en makkelijk gebied. Inmiddels is het al echt warm en zijn we blij dat we de "overtollige" kleding al uithebben🤣

Na een half uur lopen komen we dan toch eindelijk bij het begin aan waar we moeten verzamelen voor hét grote avontuur.

20240411_122154Welke taal willen we? Spaans of Engels. Cathy besluit "all the way" te gaan en dus gaan we bij de Spaanse groep. Nadat de entreetickets gechecked zijn krijgen we helmen op, een radio en oordopjes, zodat iedereen de gids kan horen.  En dan gaan Wilhelmpje en Wilhelmpje onderweg.

Hebben we een gids???🤦‍♀️

Ja! Als je er toch voor betalen moet, dan maar met hem mee🤣 We hadden ook zelf mogen gaan hoor, maar een beetje info is ook wel leuk én

2024-04-11_13-11-52onze Ruwen was goed te verstaan.

20240411_123822Dan is het echt tijd om de 1ste stappen op de Caminito te zetten.

Even een beetje info van onze Ruwen; de planken waar we op lopen zijn gemaakt op het oude originele pad van de caminito.

Dan gooit ie er een paar jaartallen tegenaan, maar daar zal ik niemand mee lastig vallen. Google weet heel veel en geschiedenis was al nooit mijn sterkste punt🤣

Uiteindelijk met gevaar voor eigen leven moet ik toch even over de rand kijken.

IMG-20240411-WA0036Ohhh mensen wat is mooi!!, maar ook wat is dat hoog!!

Maar ja, of je wilt of niet, je móét naar beneden kijken over de rand. Het is zó mooi en indrukwekkend.

20240411_123822En de omgeving en uitzichten zo mooi. Lyrisch hé, maar echt gemeend🤣

Moet je je hier eens voorstellen dat het waterniveau zó hoog was dat die rots onder water stond.

Het water kan zo stijgen dat het aan de rand van de caminito kan komen.

Als je zo kijkt in de diepte kun je je daar totaal niets bij voorstellen, en toch is het zo.

Je krijgt er dan ook mooie uitslijpingen en fossielen van.

IMG-20240411-WA0008

Net voor de tussenstop komen we een paar interessante plantjes tegen

20240411_130500Deze vreemde plantjes hebben een dubbele uitwerking.🤔

Eet je hem op, ga je dood, maar ga je erop zitten verdwijnen je aambeien🤣

Je zult het dilemma maar hebben🤷🏼‍♀️🤣

20240411_131106Tijd voor een snackje tussendoor en dan naar de volgende uitdaging, want nee, we zijn er nog niet🤷🏼‍♀️

Het glazen platform. Hoog en doorzichtig.

Even een dingetje weer, maar een foto hoort erbij.

20240411_140011Nadat we dit overleefd hebben denk je dat we nu gewoon naar het einde gaan lopen en dan klaar zijn.

FOUT!!

Er komt nóg een uitdaging aan en die wiebelt nogal😱, maar eerst lopen we rustig een stukje gezellig met elkaar en zijn ons nog van niets bewust.🤦‍♀️

We moeten op een bepaald punt best wel lang wachten, omdat andere groepen eerst verder moeten en het niet zo snel gaat.

Maar als we weer verder kunnen is het zicht weer prachtig😍

IMG-20240411-WA0009En kunnen we hier heel goed de oude en nieuwe weg zien.

Het lopen over de brug is dus eigenlijk helemaal niet eng en ik ben helemaal in mijn elementje.

En dan komen we uitdaging 3 tegen🤦‍♀️

We moeten nóg een brug over, eentje die tussen 2 bergwanden in HANGT!!

Eerst zien we al een persoon hand in hand met een begeleider die achteruit loopt (die heeft het vast vaker gedaan over die brug🤣)

Dan denk je toch wel even na, maar ja, de rest gaat er gewoon overheen, dus moet kunnen🤔

20240411_141233

De eerste gaan goed en dat geeft moet, totdat je op de helft bent en de brug toch wel érg wiebelig is😱

Maar ja, dan ben je toch al onderweg en kun je sowieso niet terug.

Voor je kijken en doorlopen is het devies💪

20240411_141241

Nog een paar km en dan zit deze tocht erop en is het biertje DIK verdiend.

20240411_144844

Maar mensen wat was het mooi en wat hebben we genoten.

We waren er best wel een beetje stil van🤷🏼‍♀️🤣

Terug naar het beginpunt met de bus en dan overstappen in de auto.

We rijden naar Ronda voor onze overnachting én een hapje eten.

20240411_191536Heerlijke pizza uit een

20240411_185131echte oven.

En dat proef je🤤

Morgen gaan we naar het sprookjesbos.

Je leest het later weer.🙋‍♀️

1. Betty Rebergen:
    12 april 2024
    Echt heel gaaf om dit te lezen en te zien op de foto’s xxx
  2. Josianne Van Craeyveld:
    12 april 2024
    Waaaaw heel tof en mooie foto's geniet er van dames
  3. Michiel:
    12 april 2024
    Wat ontzettend leuk geschreven weer. En de kleding wissel zo herkenbaar ;-) geniet samen van al het moois

Jouw reactie