We gaan weer bloggen op de camino van 2023

2 september 2023 - La Marina, Spanje

Voorkant reisblog camino 2023

Na mijn vorige bijzondere camino had ik mij bedacht dat ik in mijn alleentje zou gaan van Saint - Jean - Pied - de Port in Frankrijk.

Niemand kon of wilde met mij mee; mijn maatje Gerda trok het sinds vorig jaar niet meer en de camino heeft Cathy niet gepakt, dus was alleen gaan de enige optie.

Laten we wel zijn; je loopt de camino nooit alleen, er zijn altijd anderen om je heen om mee te kletsen, een beetje mee op te lopen of om je te helpen in een noodsituatie.

Manlief was overstag en was o.k. dat ik deze tocht nu alleen ging maken.

Alles was al uitgestippeld, hoe ik met een bus naar SJPP zou komen en in Logroño weer met de bus terug zou komen.

Etappes waren uitgestippeld, alleen de herbergen en bussen moesten nog geboekt worden.

Totdat .......

Gerda op haar verjaardag in februari vroeg wat ik ervan zou vinden als zij en haar Klaus aanhaakten.

Verbazing alom natuurlijk, want ze zou het niet meer lopen.

Nou ja, ... Klaus wilde zo graag een keer die tocht lopen en met Gerda ging het een stuk beter, dus wilde ze dit voor Klaus doen.

Hoeraaa , mijn maatje gaat weer mee, dat is superleuk natuurlijk, maar meteen ook een verandering in de planning die ik met liefde maak.

Omdat de 1ste etappe nogal heftig is, ook voor mij, besluit ik om een andere route te gaan lopen en wel de route die ik vorig jaar gelopen heb.

Mijn bijzondere camino met een paar etappes lopen en de rest als alternatief met de bus, vanwege een gigaval.

Blij gaan we plannen maken en we besluiten om op 10 september 2023 van O´Cebreiro naar Santiago de Compostela te lopen met zijn 3en.

We denken nog even aan andere oude camino´s die we gedaan hebben zoals onze eerste vanaf Ferrol, maar het wordt toch de Franse route van vorig jaar.

20220505_180144

Onze planning ziet er als volgt uit:

10 september vliegen we naar Santiago en stappen we meteen in de bus naar O´Cebreiro.

11 september gaan we écht van start en lopen we onze eerste 21 km naar Triacastela.

12 september Etappe 2 Triacastela - Sarria 18 km

13 september Etappe 3 Sarria - Portomarin 23 km

14 september Etapa 4  Portomarin - Palas de Rei 25 km

15 september Etapa 5 Palas de Rei - Melide 15 km

16 september Etapa 6 Melide - Arzua 14 km

17 september Etapa 7 Arzua - O Pedrouzo 20 km

18 september Etapa 8 O Pedrouzo - Santiago 20 km

19 september vliegen we weer naar huis.

Natuurlijk gaan we weer bloggen om het thuisfront op de hoogte te houden van ons wel en wee en kan iedereen weer meegenieten.

1. Annemarie We:
    wouw Simone diep respect voor jullie. Heel veel plezier. Groetjes Annemarie
  2. Lonie:
    3 september 2023
    SIMONE wat goed dat jullie weer gaan en dat Klaus ook mee gaat. Knap hoor ik kan dat niet.Leuk dat wij jullie kunnen volgen.Groetjes van Ton en Lonie van Dijk.
  3. Bernadette:
    3 september 2023
    Geweldig Simone ga je zeker volgen en natuurlijk Gerda en Klaus ook heel veel succes liefs Bernadette
  4. Lies Peek:
    3 september 2023
    Geweldig hoor, heel veel succes met z’n drieën. Ik ga jullie volgen.
  5. Roeliena:
    4 september 2023
    Wij gaan je volgen Simone wat goed van je
  6. Diana:
    10 september 2023
    Ik ga jullie volgen. Veel plezier.
  7. Jelty:
    14 september 2023