Etapa 5 Palas de Rei - Melide

15 september 2023 - Melide, Spanje

Terwijl het bij het thuisfront even met bakken naar beneden komt 🌦, start ik zonder zonnetje en met een frisse bries mijn 15 km naar Melide.

Dat zijn betere afstanden en je bent op een mooie tijd in de albergue om weer bij te tanken.

De tocht start lekker met Samantha aan de telefoon en ik ga vandaag écht de paden op de lanen in.

20230915_085850nog even een leuk dingetje om te zien en dan gaan de 15 kms van start.

Na een aantal meter kom ik langs een tuintje met überheerlijke boerenkool. Ik vraag mezelf nog af of ik wat mee zal nemen🤣, maar dan bedenk ik me dat ik mijn knapzak niet meeheb en in mijn kleine buidel, die redelijk groot is😉 past het ook niet.

20230915_085923

Tasje vragen dan?🤔

Nee ook dat gaat 'm niet worden, want dat extra gebungel word je ook niet blij van.

Dan maar verder, zonder boerenkool🤷🏼‍♀️

Dan stap ik het bospad op, ja echt, een heus bospad met heel veel bomen, fluitende vogels, en stilte.

Hoe je daarvan kan genieten!

20230915_094645

Na bijna 4 km meldt de inwendige mens zich en moet er even gestopt worden. En wie ben ik om daar geen gehoor aan te geven🤣

Een barretje op mijn weg stimuleert en ik ga voor een stevig ontbijt.

20230915_095309Santiagotaart en zumo de naranja.

Nog even Peter bellen en rustig aan weer starten. Ik heb de tijd vandaag.

20230915_101653Na 600 meter staat er een kerkje waar ik even binnenstap en meteen een stempel haal.

20230915_102052

En ja ook in een kerk kun je contacten leggen en dat heb ik dan ook, al is het maar omdat ik de taal spreek en vetalen kan🤣

In gesprek met deze Engelanderin blijkt dat zij een huis heeft in Daya Nueva,wat niet ver van ons vandaan is en altijd naar de kerk in San Fulgencio gaat.

20230915_102258Hoe grappig is dat, dat je elkaar hier tegenkomt.

Dat was dan ook de enige mens die ik vandaag gesproken heb.

Ook dat kan gebeuren, veel mensen tegenkomen en alleen Buen Camino zeggen kan ook natuurlijk.

Gek, hoe je de ene dag heel veel mensen tegenkomt en spreekt en de andere niet.

20230915_105818Inmiddels knalt het zonnetje weer en gaat het klotje op de kop.🤣

Ik stap lekker verder en geniet van het bos met zijn mooie en gekke bomen,

20230915_104713waarvan de wortels omhoog tegen de boom groeien en

20230915_112453waar je eens een eenzaam paddestoeltje vindt.

De natuur is prachtig met mooie vergezichten en rust.

20230915_103931

20230915_103805

Jahaaaa, na een kilometer of 13 is daar de brug van Melide en ben ik bijna daar.

20230915_131817

Gerda en Klaus wachten me al op daar met een lekker biertje.

Dat is nog eens een warm welkom💖

Morgen weer 14 km en dan gaat het weer loos naar de 20😱

Eerlijk gezegd vind ik 15 km wel een mooie afstand. Je bent lekker op tijd in de albergue en kunt een beetje bijtanken, op je gemakkie douchen, eten en weer te bed.

Denk dat mijn volgende reis inderdaad zo gaat verlopen.🥾

1. Cathy Companje:
    Mooie route vol herrinering
  2. Ed:
    15 september 2023
    Wederom erg leuk om te lezen!
  3. Diana:
    15 september 2023
    Ja ik vind 25 km ook een prima afstand. Maar er is vaak dan geen overnachtings plaats. Bij mij komen ook de herinneringen boven. Zelfde pad gelopen. In 2005. Veel loopplezier nog. Wel jammer van Gerda. Maar bij aankomst toch gezellig dat ze je opwacht.
  4. Diana:
    Ik bedoel dus 15km👍
  5. Henny Bridger:
    15 september 2023
    Goed gedaan Simone en goed dat je de tocht alleen doorzet...Knap..
  6. Els:
    15 september 2023
    Je maakt er het beste van en dat is goed maar het is wel heel jammer, jullie hadden je er erg op verheugd. Misschien de komende dagen nog een kans. Wensen je sukses. Dick en Els
  7. Lonie:
    17 september 2023
    Prachtig je verhaal en foto's.wij hopen dat het je lukt.Groetjes Ton en Lonie.
  8. Marjo:
    18 september 2023
    Leuke impressie van je dag.
    Ik had best met je mee willen lopen..
    Succes voor morgen.