Etapa 4 Portomarin - Palas de rei

14 september 2023 - Palas De Rei, Spanje

Na een verkwikkende nachtrust gaat de was in  de tas van Gerda, dan kan die straks de huishoudelijke taken verzorgen en ga ik morgen weer met schone kleren van start.😉

Voor vandaag stonden 25 kms op het program, waarbij ik vandaag de plek des onheils van vorig zal passeren.

Beetje spannend vind ik het wel.

Eerst kom ik nog op een picknickplek waar ik even een pauze neem en "oude bekenden" tegenkom van gisteravond die we ontmoet hebben bij oom dok.

20230914_102308Bill en Diana uit USA.

Een koppel uit de groep Amercanen, waarvan de vrouw een jeukerige uitslag had.

Na iets meer als 10 kms ben ik inderdaad op de plek en moet daar toch even stilstaan en de gevoelens over me heen laten komen en een "gedenksteentje" neerleg.

20230914_112418Niets om over te vallen dus🤦‍♀️20230914_112534wel even een emo-momentje om bij stil te staan en mijn zegeningen te tellen.

Dan vervolg ik mijn camino die vanaf hier helemaal nieuw voor me is. De spanning is afgevallen en de opwinding neemt weer toe.

Het is een behoorlijk opgaande weg met veel steenachtige ondergrond, open vlaktes en een knalend zonnetje met 27°C🥵

En wat kom je een leuke mensen tegen, oude en nieuwe. De oude vragen waar mijn maatje is en wensen haar succes en mij ook op mijn weg aleen. Zo lief🤩

20230914_151623Zoals Joey uit America die een boek schrijft over de camino en die we al een paar keer zijn tegen gekomen.

Dan kom ik nog een Australisch koppel tegen op een vouwfiets😱

20230914_122834 Gordon en Jane.

Zij zijn gestart in Leon en hebben daar die fietsen met batterij gekocht en kunnen die bij brienden in Frankrijk achterlaten om volgend jaar naar Denemarken te kunnen fietsen via België, Nederland en Duitsland.

Met nog 13 km voor de boeg is het pauzetijd om even op te laden voor de laatste kms. Die zijn behoorlijk lang met superlange stukken asfalt zonder schaduw en knallende zon.

20230914_151224onderweg kom ik nog een Nederlandse vrouw tegen uit Den Bosch waar ik nog even mee aan de praat raak en die mij een Spaans lintje meegeeft met een spreuk.

Uiteindelijjk na 22 km en nog 3 km te gaan geef ik de brui eraan.

Ik stop bij een huis om te vragen naar een taxi, de vrouw laat me binnendoor lopen naar een bar en daar wordt de taxi gebeld.

20230914_162747Daar zijn 2 pelgrims die met een groepsreis zijn en het ook opgegeven hebben en wachten op hun taxi..

Ik voel me er niet slecht bij en wacht op mijn taxi die mij voor €8,-- naar de herberg brengen.

Als ik daar aankom zitten Klaus en Gerda al te wachten met een Nederlandse man aan tafel.

20230914_172955Han verteld dat ie al heel veel gereisd heeft en nu met de fiets op pad is.

Terwijl wij diepzinnige, afgewisseld met gezellige gesprekken met Han hebben klinkt er uit de bar van de herberg gitaarmuziek en gezang.

Iemand heeft een gitaar gepakt van de bar en speelt terwijl de anderen zingen.

20230914_182248Zo gezellig en leuk.

Na een goede maaltijd is het bedtijd om me te preparern voor de 15 km van morgen.

1. Trees:
    spannend
  2. Diana:
    14 september 2023
    Pittig hoor. Maar hou het plezier er in🥳
  3. Bernadette:
    14 september 2023
    Snap dat je emotioneel bent geworden op die plek
    Dit was een pittige maar op naar morgen succes 😘
  4. Henny Bridger:
    15 september 2023
    Je bent een kei en alle respect. Nog veel succes en hou vol..
  5. Michiel:
    17 september 2023
    Dat heb je toch maar ff gedaan Kleedje. Trots op je
  6. Marjo:
    18 september 2023
    Goed dat je aan deze 'onheilsplek' voorbij bent kunnen gaan.
    Maar wat jammer dat je met het eindpunt in zicht, moest afhaken.
    Succes voor de volgende dagen.