12 mei Melide- Arzua etappe 6

12 mei 2022 - ArzĂșa, Spanje

Vanmorgen een beetje geradbraakt wakker geworden, omdat de pijntje in het lijf beginnen te komen van de val. Duurt bij mij altijd 2 dagen. Slow starter đŸ€Ł

20220512_075154maar, het goede nieuws was dat mijn oog open ging en ik gewoon zicht had, dat scheelt alweer. De andere kant van het verhaal is dat mijn andere oog ook blauw is geworden. â˜č

Als de rest niet zo gehavend was zou je denken dat ik uitgeschoten was met de blauwe make-upđŸ€Ł

Omdat Cathy "maar" 14 km voor de boeg had konden we samen ontbijten, dus dat was wel even een gezellige start van de dag.

20220512_081652

Hoe erg het allemaal ook is en hoe pijn de beslissingen ook doen, eerlijk moet ik zeggen dat ik met alle liefde wordt omringd en aan alle kanten geholpen door Cathy.💞💞

Nadat ik weer even met de fam gebeld en geappt heb is het half 10 en ga ik op zoek naar de bus.

Die lieve tante Pollewop ❣ van de herberg wilde me wegbrengen, maar met goed zicht en 2 open ogen kon ik zelf wel onderweg.

20220512_093446 Zóóó, warm was het nog steeds niet, al was het beter als de 9 graden van gister. Rustig stukje lopen naar bus en vooral rustig en niet te hard de voeten neerzetten, want dat doet pijn aan het gezicht.

Gelukkig is het niet ver en moet ik een tijdje wachten op de bus. De wind is koud en niet fijn op het gezicht.

Ik heb me al een paar keer afgevraagd of ik die 14 km dan toch maar zal gaan lopen langs de weg, maar echt een goed idee leek me dat niet. Dan de telefoon maar gepakt en mama gebeld om de tijd door te komen en toen kwam gelukkig de bus.

20220512_10081715 graden en 20 minuten later was ik in Arzua vlakbij de herberg20220512_102952 Natuurlijk te vroeg en mocht nog niet naar binnenđŸ„¶đŸ˜°

Een stukje lopen verteld me dat er geen f**k in de buurt is, behalve een soort van souvenirswinkel waar ze niet hebben wat ik wil.

IMG-20220512-WA0015vanaf hier is het nog 39 km, dus we zijn er Ă©cht bijna.

20220512_105033en ga ik maar buiten in de kou zitten met een warme chocomelk, wachten op Cathy.

Totdat ik door heb dat ik ook binnen kan zittenđŸ€Ł

20220512_114056 geloof dat ik serieus een tic opgelopen hebđŸ€ŁđŸ€Ł

Vandaag duren de kms ook wat langer, want er zitten een paar klimmetjes in. Kan niet altijd makkelijk zijn hĂ©đŸ€Ł

IMG-20220512-WA0033en dan is Cathy weer aangekomen en is het biertijd voor tukkiestijd. Omdat onze credenciales vol zijn,

16523524478246692357086804062166

heeft Cathy onderweg 2 nieuwe meegenomen voor de laatste dagenstempels.

-------------

De gedachtenkronkels van Cathy:

Na het ochtend ritueel en simone reisvaardig gemaakt hebben we heerlijk genoten van een ontbijtje voor het begin van de tocht kleinzoon lex videogebeld omdat hij vandaag 3 jaar is geworden,simone gedag gezegd en aan de wandel wederom mooie route

IMG-20220512-WA0009

vandaag wat kerkjes en bruggetjes waar je lekker omhoog moest klimmen ga jeetje ook weer stijl naar beneden bij een kerk een nieuw pelgrimpaspoort gekocht

IMG-20220512-WA0012

de eerste zijn volgestempeld uiteraard ook 1 voor simone,
Kom ik een oude man tegen zeg keurig Buenos dias vraagt waar ik vandaan kom zegt wat in het spaans en geeft me spontaan 2 zoenen op de wang met de woorden Buen Camino en loopt weer verder dat geeft je tocht iets bijzonders wederom hou ik simone door foto's op de hoogte en krijgt ze toch wat mee van de tocht

IMG-20220512-WA0008

1. Gerda bolderdijk:
    12 mei 2022
    Nou als er niets te doen is

er is in ieder geval bieeeeer.