08 mei 2022 Triacastela - Sarria etapa 2

8 mei 2022 - Sarria, Spanje

De 2e dag alweer en op weg naar de volgende herberg in Sarria.

20220508_082533

We beginnen meteen met korte broek en hemd met een jasje eroverheen. Na een kleine 2 km doe ik mijn jas al uit en dan is het net 8 uur geweest.😉

20220508_083320

Na 4 km is Cathy aan de beurt en lopen we verder in de knallende zon.

Dachten we dat gister heftig was met die klim, vandaag liegt er ook niet om. Op het plaatje ziet het er makkelijk uit, maar in werkelijkheid gaan we over asfalt, bospaden, kleine dorpjes, bergen en dalen. Het omhooggaan is behoorlijk heftig, maar naar beneden is helemaal tenenkrommend😓

20220508_101144in het echie is het erger🤣

Na 8 km komen we in Montan en staat er ineens een huis van een of andere geitenwollenman, maar zo leuk. Zo rustig en vriendelijk.

20220508_104353tafel vol met fruit, ei, etc.

Wel alles gezond, maar dat hoort bij hem. Er wordt meteen gevraagd of we koffie, thee of een bananenmilkshake willen. Die shake willen we wel en terwijl hij die maakt bekijken wij de tuin.

20220508_10444920220508_104345

20220508_104919

Het hoort gewoon op de camino. Deze mensen maken je route leuk.

20220508_110458en dan die milkshake🤤

Alles gaat gewoon in yoghurtglazen, koffie, zumo, shake noem maar op. Geweldig.

En de prijs....... alles donatie. Wat je ervoor over hebt.

Hoe vredig het ook is, we moeten toch verder. Inmiddels zijn de waterflessen leeg en kunnen we die vullen met heerlijk vers helder koud water uit de berg.

IMG-20220508-WA0005ook dit zijn de leuke dingen

20220508_103044die de camino je geven.

Na een tocht in de knallende zon die genadeloos op onze schouders knalt besluit ik met pijn in mijn hart om morgen de grote knapzak met transport mee te geven.

IMG-20220508-WA0017

Wanneer de zak op mijn rug zit, valt het qua gewicht allemaal wel mee, maar steeds op en af schurend langs mijn stevig aangekleurde schouders ben ik er klaar mee.

In Sarria een kleine dagrugzak gekocht en morgen ga ik lichter op pad en schijnt het 29° C te worden. Het mag dus wel🤣

Morgen weer vroeg dag voor een etappe Sarria - Portomarin.

Wat vindt Cathy van vandaag?

Vanmorgen weer vroeg uit de veren voor dag 2 is al lekker op temperatuur dus gaat al gauw de jas uit om in hemd en korte broek verder te gaan wat een prachtige omgeving al gauw gingen we de heuvels op kan je vertellen een hele klimpartij wat je omhoog gaat moet ook weer naar beneden kleine stapjes steil naar onder onderweg een huis waar hippie woont en zijn huis openzet voor pelgrims er stond van alles wij gingen voor de versgemaakte bananashake en verse aardbeien wat een genot en bijzondere plek helemaal zen de zon begint parten te spelen in het bos is gelukkig genoeg schaduw
De kerk slaan we over anders moeten we weer een stuk teruglopen nu lekker uitrusten en douchen en effe niks doen tot morgen

1. Nicole:
    8 mei 2022
    Klinkt als een mooie dag. Ik denk dat juist deze ontmoetingen (met hippies en geitenwollen sokken mannen) de reis bijzonder maken. Succes morgen met 29 graden. Hier is de zon ook eindelijk zijn werk aan het doen. Gelijk mijn snoet verbrand😊 maar ja daar hoef ik geen rugzak mee te tillen😜 dus snap de taxi keuze. Groetjes
  2. Ikke:
    8 mei 2022
    Klink als een vermoeide, zonnige dag met leuke ontmoetingen onderweg morgen weer vrolijk verder
  3. Joke Van der graaf:
    Zo een bekend stuk!
    Prachtig!
    Volgens mij is nu het heftige klimmen klaar!
    En weer door!
    Geniet