07 mei 2022 O Cebreiro - Triacastela etapa 1

7 mei 2022 - Triacastela, Spanje

Vandaag ging onze 1ste echte etappe van start.

20220507_075222 behoorlijk vroeg op pad.

Om 07 uur ging de wekker, maar de herrie om half 7 had ons al wakker gemaakt. Nog even lekker een half uurtje sluimeren en de meeste mensen weg, dan opstaan en hebben wij de ruimte.

Om iets voor 8en stond Cathy haar rugzak klaar voor de taxi en zijn wij begonnen met lopen.🥾

Het weer was fris en ik had rok en jasje aan en Cathy lange broek en jasje, mijn jasje ging rapido uit en Cathy had al snel de pijpen van haar broek af. Onze camino hebben we gelopen met een graadje of 24, behoorlijk warm en lekker aangekleurd.

IMG-20220507-WA0004

Wat is het weer gaaf om de rugzak met alles erop en erin om te doen en te gaan lopen.

20220507_093856

Na een km of 8 is het tijd voor ontbijt en schijnt de zon al volop

Op 1.270 m hoogte komen we het eerste beeld tegen. Zo zullen we nog meer van die pelgrimbeelden ergens tegen komen.

20220507_090254

Maar als we dachten dat dit de ergste klim was, die helemaal niet erg was, hebben we ons serieus vergist!

We begonnen lekker, met af en toe een klimmetje, totdat het écht klimwerk kwam.😱 Die hadden we niet aan zien komen!

2,8 km supersteil de hoogte in😱😱 onze troost is dat we niet de enige zijn🤣

20220507_085314

Bovenaan gekomen 😓 is het net of je weer in een heel andere wereld komt en is daar een barretje die we écht wel verdiend hebben.

20220507_112133

Bij navraag bij de barman verteld die ons dat vanaf het cementerio (begraafplaats) het 300 meter omhoog was om zijn bar te bereiken.

20220507_103830 300 meter!!!!

En dan gaan we écht alleen maar naar beneden🥳 En dat lijkt een verademing, maar ook dat valt behoorlijk tegen en vergt veel van rug en knieën.

Na nog een paar barretjes te zijn tegengekomen waar we niets genomen hebben en gewoon lekker zijn door gelopen, vinden wij het ook tijd om te lunchen.

20220507_131108

Bij een pelgrimslunch hoort brood met banaan.🤣 Energierijk voedsel en lekker op het gras. Schoenen en sokken en genieten van zon en brood.

20220507_131157

Weer een beetje bijgetrokken gaan we weer op weg naar beneden. De 21 km is nog niet volbracht en we zitten nog niet in Triacastela.

Onderweg ontpop ik me als liedjesschrijver🤣🤣, maar zal jullie dat hier niet aandoen🤣🤣

Afijn, lekker door het boerenland van Galacia te hebben gelopen, waar ik me weer 50 jaar terug in de tijd waan en ik nog steeds van de koeienlucht hou,

20220507_135014

komen we bij een gigaboom aan, waar ik écht even mijn voeten preventief moet verzorgen.

20220507_151903

Dat geeft ons weer een beetje rust en een boost voor de volgende kilometers richting herberg.

Na ruim 21 km hebben we onze eerste etappe erop zitten en vinden we het weer biertijd en wordt het weer tijd voor de pelgrimsmis.

20220507_180108

Gewoon omdat we het leuk vinden en het toch een soort extra dimensie geeft.

Het kerkje was mooi, maar de mis was .....

20220507_182927

Natuurlijk is niet elke mis gelijk, maar bij deze hadden we niet het gevoel dat we morgen weer gezegend op pad gaan.

Na weer lekker gegeten te hebben

20220507_194344 jaja, ik ga voor gezond😍20220507_194349

Hebben we nog even contact gemaakt met een Spanjaard en 2 Italianen in de tuin,

20220507_205115

Maar dan is het echt weer bedtijd. Morgen naar Sarria een tocht van 18 km. 💪

Omdat we samen lopen heeft Cathy ook haar ervaringen op papier gezet, die we hier ook gaan delen.

Cathy kronkels.

Wat een avontuur vroeg uit de veren om de eerste stappen te zetten op weg naar voor mij het onbekende wat een prachtige weg van links naar rechts omhoog en omlaag wat werden we getrakteerd op een mooie indrukwekkende omgeving onderweg vele pelgrims met hetzelfde doel voor ogen
Hoe mooi en bijzonder de mis gisteren was hoe simpel was hij vandaag

1. Weer ikke:
    7 mei 2022
    Goed gedaan dames de kop is er af morgen weer een stukje verder.
  2. Gerda:
    7 mei 2022
    Nou dames de kop is eraf..heerlijk slapen en morgen weer fris op weg…..slaap lekker
  3. Laura:
    7 mei 2022
    Wat een mooie uitzicht foto’s, gave route!
  4. Nicole:
    7 mei 2022
    Geeft die ene man op de foto nou een knipoog of heeft ie een dik oog😅?
  5. Gerdy Mostert:
    7 mei 2022
    Wat geweldig om jullie ervaringen hier te lezen...kijk uit naar de volgende. Succes morgen 💪💪
  6. Isabelle Woltheus:
    7 mei 2022
    Toppertjes! Op naar de volgende dag
  7. Lucia Maria Ros:
    7 mei 2022
    Zo de kop is er af dames
    Leuk verslag tot morgen
  8. Claudia Arends:
    Super gaaf!
  9. Marina Steehouder:
    7 mei 2022
    Wat leuk om jullie op deze reis te volgen
  10. Jacqueline van Voorbergen:
    8 mei 2022
    Leuk! Ik volg jullie. Veel plezier morgen.
  11. Wilma Companje-Möllers:
    Knap hoor! Ga zo door 👍
  12. Ron Plasmans:
    8 mei 2022
    Geweldig! Succes met de volgende etappe.